Pressemeddelelse: Rekordernes år hos PALOMAT

26. februar 2015

Rekord afsætning, rekord omsætning og rekord indtjening. Det var resultaterne ved årsafslutningen i 2014 hos den danske producent af pallemagasiner, PALOMAT. Og de positive tendenser fortsætter i 2015.

Øget positivitet i markedet

Niveauet af modtagne forespørgsler er steget kraftigt – både fra eksisterende og nye markeder. Flere ”hænder” har været en nødvendighed for at kunne følge den positive udvikling.

”Vi har øget medarbejderstaben med 50% de sidste 12 måneder. Vi har ansat i både salgs- og montageafdelingen. I dag er vi 10 medarbejdere, som er udelukkende beskæftiget med PALOMAT”, fortæller Area Manager hos PALOMAT, Majbritt Svane.

Stærkt og unikt forhandlernet

Det sidste års succes hos PALOMAT er uden tvivl afledt af et forhandlernet, som er dedikeret til at sælge PALOMATen. At udvide forhandlernettet løbende er en del af eksisterende strategi og en nødvendighed for at dække markederne.

”Med vores valg af organisationsopbygning er vi afhængige af proaktive forhandlere. Vi har et tæt og helt unikt forhold til vores forhandlere og har en god fornemmelse af, hvad der sker på de forskellige markeder. Bare de sidste 5 måneder har vi startet et samarbejde med 17 nye forhandlere world wide”, tilføjer Majbritt Svane.

Produktforbedring på vej

Et højt sikkerhedsniveau er en vigtig egenskab ved PALOMATen. Og det er med trends i markedet og maskindirektivet for øje.

”Som producent af maskiner har vi et ansvar overfor vores kunder. Sikkerheden skal være i top og har vi mulighed for at øge sikkerheden endnu mere, er det vores pligt at gøre det. Derfor har vi valgt at gennemføre en produktforbedring af en af vores modeller. De nærmere detaljer offentliggør vi bl.a. på vores årlige world wide forhandlermøde i juni”, tilføjer Majbritt Svane.

Strategi for 2015

Hos PALOMAT har de ikke planer om at sænke forventningerne til 2015. I forhold til 2014 forventer de en omsætningsstigning på 25 %.

”For at nå målsætningen i vores 2015 strategi, søger vi nye forhandlere på eksisterende plus nye markeder. Samtidig øger vi markedsføringsindsatsen og vores corperate branding world wide med det mål at øge kendskabsgraden i markedet og derved støtte op om vores forhandleres salg. Vores øgede aktivitetsniveau kan betyde et behov for flere interne medarbejdere. Ingen tvivl om at vi forventer os meget af 2015”, afslutter Majbritt Svane.

Mere orden · Bedre arbejdsmiljø · Øget indtjening

@2017 - PALOMAT®